Programm


G. F. Händel: Júdás Makkabeus, HWV 63
5

G. F. Händel: Júdás Makkabeus, HWV 63

G. F. Händel: Júdás Makkabeus, HWV 63

Kalafszky Adriána – szoprán
Schöck Atala – mezzoszoprán
Megyesi Zoltán – tenor
Cserményi Zsombor – basszus
Purcell Kórus, Orfeo Zenekar
Vezényel: Szokos Augustin

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: März 12. Mittwoch, 19:30

Hatvanegy évesen, 1746-ban, öt esztendővel a Messiás elkészülte után írta Georg Friedrich Händel (aki 1727-ben – immár angol állampolgárként – George Frideric Handelre változtatta nevét) tizennyolcadik oratóriumát, a Júdás Makkabeust. A háromrészes alkotás szövegkönyve Thomas Morell munkája. Az ősbemutatót a londoni Royal Opera House falai között tartották 1747. április 1-jén. Az oratórium Händel egyik legnépszerűbb kompozíciójává vált. A Haydneum zeneakadémiai bérletének második hangversenyén a művet a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar szólaltatja meg Szokos Augustin vezényletével. 

 

Az alkotás létrejötte szorosan összefügg az angol történelemmel. A zeneszerző a művel a jakobita felkelők fölött a cullodeni csatában döntő győzelmet arató, és ezzel a Hannover-dinasztia hatalmát végleg megerősítő William Augustus, Cumberland hercege előtt kívánt tisztelegni. Oratóriumának témáját természetesen az alkalomhoz illőn választotta ki. Mivel a makkabeus főpapok történetében meghatározó szerepet játszott a zsidó vallásszabadságért vívott küzdelmük, s mivel a Hannover-ház és a Stuart-dinasztia szembenállásának is megvolt az erős vallási vetülete, a párhuzam a bemutató közönsége számára nyilvánvaló volt, s így a történet jelképpé válhatott. A mű jellemzésekor visszatérő megállapítás, hogy a Júdás Makkabeus erős operai tulajdonságokkal rendelkező oratórium, amelyben feltűnnek a korabeli zenés színpad műfaji jellegzetességei. A mű legkedveltebb részlete egy kórustétel, a See, the Conqu’ring Hero Comes, amely valójában Händel következő oratóriuma, a Joshua részlete volt, ám látva a Júdás Makkabeus növekvő népszerűségét, a zeneszerző ide is átemelte, így a tétel egyformán tartozik mindkét műhöz. A Purcell Kórust és az Orfeo Zenekart Vashegyi György alapította több mint három évtizede. A magyarországi korhű régizenejáték két meghatározó együttesét ezen a koncerten a fiatal karmester-generáció jeles képviselője, Szokos Augustin vezényli.

 

Unser Angebot


Kovács Ágnes – szoprán Szutrély Katalin – szoprán Nagy Bernadett – alt Megyesi Zoltán – tenor Melkovics Zoltán – basszus Borka Ákos – basszus Purcell Kórus Orfeo Zenekar (korhű hangszereken) Vezényel: Vashegyi György

Angebote


Savaria Barokk Zenekar Művészeti vezető: Németh Pál Capella Du Mont kamarakórus Művészeti vezető: Gesztesi-Tóth László Vezényel: Gesztesi-Tóth László

Frédéric CHOPIN: E-dúr scherzo, op. 54 cisz-moll prelűd, op. 45 Négy mazurka, op. 24 Asz-dúr polonézfantázia, op. 61 — Huszonnégy…

„Die Sieben Letzten Worte” Joseph HAYDN (1732-1809): A Megváltó hét utolsó szava a keresztfán, Hob. XX:1b (vonósnégyes-változat)

Achtung! Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs läuft in Kürze ab!
geschätzte Zeit:
00:00

Posten im Warenkorb

insgesamt:


Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!